2019 slot
De begrafenis gebeurde in intieme kring, op mijn aandringen. Een koffietafel voor de familie en kennissen zag ik niet zitten omdat zoiets meer lijkt op een familiereünie en daar had ik totaal geen behoefte aan. Ik ben er zeker van dat mij dat de nodige commentaren heeft bezorgd, hoewel die nooit rechtstreeks aan mij persoonlijk werden geuit. We dronken dus een tas koffie en aten een koffiekoek in het ouderlijk huis, mijn broer en ik samen met onze partners en kinderen. Het voelde vreemd aan, zonder haar in haar huis, ik voelde mij een soort van indringer. De weken en maanden erna werden de praktische zaken geregeld: wat doen we met het huis? Ik kon het idee dat iemand vreemd in de woning zou komen niet verdragen, en was enigszins opgelucht dat een dochter van mijn broer en haar vriend er zouden intrekken. Dat betekende echter ook dat de woning werd verkocht ver onder de marktprijs maar dat nam ik er (toen nog) maar bij. Ik weet niet of ik nu dez...